A) TREBALL: EL PERQUÈ DE TOT PLEGAT. Quim Monzó
1. FITXA TÈCNICA
1.1. Títol de l’obra.
1.2. Autor/a.
1.3. Autor/a de les il·lustracions (si n’hi ha).
1.4. Editorial i col·lecció.
1.5. Lloc i data de publicació.
1.6. Nombre de pàgines.
1.7. I.S.B.N.
2. FITXA LITERÀRIA
2.1. Fes un catàleg temàtic dels contes (breu classificació).
2.2. Fes el resum global del llibre.
2.3. Anomena alguns dels personatges del llibre i comenta el nom d'alguns d'ells, com els del conte “Vida matrimonial”.
2.4.Escriu vint-i-cinc paraules o expressions que hages après.
2.5.Extrau exemples dels següents trets del català oriental: morfologia verbal, possessius i lèxic propi (geosinònims).
3. FITXA INTERPRETATIVA
3.1. Fes una ressenya de l’obra (part descriptiva i part de valoració personal).
3.2. Explica quin conte t'ha paregut més: -divertit, -tràgic, -irònic, -cruel, -absurd, -interessant, -realista, -impactant, -sorprenent.
3.2. Comenta el relat que més t'haja agradat. Tema, resum, narrador, recursos expressius (annex pàg. 313) i tipogràfics, intertextualitat, ironia, ...
3.3. Explica quina ha sigut l'aportació personal d'aquest llibre. (És a dir, què t'ha aportat a tu el llibre, quines coses has après, si t'ha fet reflexionar sobre algun tema, com el recordaràs quan passe el temps, per què el recomanaries, ...)
B) TREBALL: GRÀCIES PER LA PROPINA. FERRAN TORRENT
1. FITXA TÈCNICA
1.1. Títol de l’obra.
1.2. Autor.
1.3. Editorial i col·lecció.
1.4. Lloc i data de publicació.
1.5. Nombre de pàgines.
1.6. I.S.B.N.
2. FITXA LITERÀRIA
2.1. Resumeix breument l’argument de l’obra (20 línies màxim).
2.2. Parla breument sobre el tema.
2.3. Comenta les veus del discurs (només la o les que siguen importants).
2.4. Digues en quina època se situa l’acció, quina és la durada de la història (explica alguna alteració en el temps narratiu: anticipació/retrospecció), quin és el lloc on transcorre l’acció (espais oberts, tancats, reals, imaginaris...)
2.5. Fes una descripció física i psicològica dels personatges principals.
2.6. Busca algun exemple de descripció, un altre de narració i un altre de diàleg i transcriu-los.
2.7. Identifica i justifica amb exemples la varietat geogràfica.
2.8. Identifica el registre formal/informal especificant els trets corresponents que apareixen en el text.
2.9. Escriu vint-i-cinc paraules desconegudes o d’ortografia dificultosa amb el seu significat (no has de posar la traducció al castellà, sinó el significat de la paraula, el qual trobaràs en un diccionari, no en un vocabulari).
3. FITXA INTERPRETATIVA
3.1. Fes una crítica personal de l’obra.
3.2. Fes un resum del moment de la història que més t’ha agradat.
3.3. Modifica el final, si aquest t’agrada, modifica el principi o la part central.
3.4. Busca un altre títol per a l’obra.
3.5. Explica quina ha sigut l'aportació personal d'aquest llibre. (És a dir, què t'ha aportat a tu el llibre, quines coses has après, si t'ha fet reflexionar sobre algun tema, com el recordaràs quan passe el temps, per què el recomanaries, ...)
PD: El guió del treball l'he pres de: http://sandraval.blogspot.com.es/ (IES SANT VICENT FERRER, VALÈNCIA)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada